Inwoners van Zoeterwoude ontvangen in de week van 19 december een kaart van de gemeente in de brievenbus met een persoonlijke boodschap van Burgemeester Fred van Trigt:

Beste Zoeterwoudenaren,
2022 was een jaar dat zich lastig liet voorspellen. Tijdens de start van het nieuwe jaar zaten we nog in een lockdown. Gelukkig ging corona snel op z’n retour, maar toen brak ineens de vreselijke oorlog in Oekraïne uit. Nog altijd is de ellende niet voorbij en leven mensen er in onzekerheid en angst. Overal waar ik kom en mensen spreek, voel ik dat Zoeterwoude meeleeft. Inmiddels bieden we 55 Oekraïners een veilig dak boven hun hoofd.

In Nederland zorgt de oorlog in Oekraïne voor een ongekende energiecrisis en historisch hoge inflatie. Het leven werd in korte tijd flink duurder. We voelen het allemaal in onze portemonnee. Het einde is helaas nog niet in zicht. Niet voor iedereen is het even makkelijk om de eindjes aan elkaar te knopen. De gemeente staat klaar met regelingen voor alle inwoners en ondernemers die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Juist nu. We doen er alles aan om het wonen en werken in onze gemeente zo fijn mogelijk te maken. We laten niemand in de kou staan. Zoeterwoude heeft het Goed Geregeld.

Het is indrukwekkend om te zien hoeveel we in onze kleine gemeente om elkaar geven. Familie, vrienden, buren en vrijwilligers zijn er voor elkaar als het nodig is. Het gevoel van verbinding in onze gemeente is bijzonder, warm en waardevol. Het is goed om hier af en toe bij stil te staan, zoals op 24 december tijdens de Actie Lichtpuntjes. En natuurlijk tijdens onze Nieuwjaarsbijeenkomst. Deze is op maandag 9 januari vanaf 20.00 uur op het gemeentehuis. U bent van harte uitgenodigd. Misschien komt u niet naar het gemeentehuis. U kunt dan wel de Nieuwjaarstalkshow* met burgemeester en wethouders online bekijken. Deze start om 20.30 uur.

Wat er ook gebeurt in 2023, ik heb er alle vertrouwen in dat we in het nieuwe jaar weer voor elkaar klaarstaan. Ongelooflijk trots ben ik om burgemeester te zijn van een gemeente waar mensen zoveel hart hebben voor elkaar.

Vier de feestdagen zoveel mogelijk samen met uw dierbaren. Het kan weer. Ik wens u hele fijne dagen toe en een gezond 2023!

Burgemeester Fred van Trigt

* De nieuwjaarstalkshow volgt u live via Unity.NU via kanaal 40 (Ziggo) en 1412 (overige providers). Online is de uitzending live te volgen via www.unity.nu en via www.zoeterwoude.nl/nieuwjaar.