Vanaf 1 juli verruilt wijkagent Marcel Nek zijn vaste wekelijkse inloopspreekuur in het gemeentehuis van Zoeterwoude voor een mobiel inloopspreekuur op een locatie waar u hem kunt uitnodigen. Met deze andere invulling kan de wijkagent zich nog beter inzetten voor de inwoners van zijn wijk. De afgelopen jaren is er door de inwoners van Zoeterwoude weinig tot geen gebruik gemaakt van het wekelijke inloopspreekuur op de dinsdagavond. Tijd voor de politie om na te denken hoe de inzet en capaciteit voor de Zoeterwoudse inwoners verbeterd kan worden.

“Door te starten met een mobiel inloopspreekuur, blijft de wijkagent structureel aanwezig in Zoeterwoude”, legt teamchef Leiden Zuid (waaronder Zoeterwoude valt) Irene Mulder uit. “Hij gaat de tijd die vrijkomt gebruiken om actief in het gebied aanwezig te zijn”.

Netwerken

Zo zou Marcel bijvoorbeeld eens deel kunnen nemen aan gesprekken bij verenigingen of zijn neus om de hoek kunnen steken bij de plaatselijke sportclubs. De andere inzet van deze uren komt naar verwachting het netwerk en het contact met de inwoners ten goede.

“Marcel wil graag op zoek naar andere manieren om in contact te komen met zijn inwoners. Als corona het straks weer toelaat, zijn er tal van locaties waar hij graag eens een mobiel inloopspreekuur zou houden. Denk bijvoorbeeld aan de markt of een keertje in de supermarkt. Dus in plaats van dat de mensen hèm bezoeken in het gemeentehuis, gaat hij zelf op zoek naar de mensen. De wijkagent komt naar je toe.”

Ideeën

Heeft u zelf een leuk idee om de wijkagent te betrekken bij wat er in Zoeterwoude speelt? Schiet u hem dan gerust aan wanneer hij door Zoeterwoude fietst. Of laat een terugbelverzoek voor hem achter, dan neemt hij contact met u op. Marcel heeft er zin in en kijkt ernaar uit om de inwoners van Zoeterwoude op een andere manier beter te leren kennen.

Wat als u de politie nodig heeft?

- Bij spoed belt u natuurlijk het alarmnummer 112
- Geen spoed of een afspraak maken voor het doen van aangifte kan via 0900-8844
- Heeft u de wijkagent nodig dan kunt u via 0900-8844 een terugbelverzoek achterlaten
- Politiebureau Leiden Zuid (Vijf Meilaan 135 b) is dagelijks geopend van 09.00 uur tot 17.00 uur
- U kunt op het bureau terecht voor onder andere een aangifte of algemene inlichtingen
- Als u aangifte wilt doen, kunt u het beste vooraf bellen naar 0900-8844 over wat de meest geschikte manier is om aangifte te doen.
- Mensen die slecht ter been zijn of niet naar het bureau kunnen komen, kunnen ook 0900-8844 bellen en worden door de wijkagent thuis bezocht