Veilig Verkeer Nederland organiseert Opfriscursussen Auto in gemeente Leiderdorp

We willen allemaal zo lang mogelijk onze eigen boodschappen blijven doen. Makkelijk een bezoekje brengen aan een vriend of familielid. Zolang u dit kunt blijven doen, heeft u uw vrijheid. Maar u wordt wat ouder. Het verkeer vraagt veel van uw aandacht. Hoe zorgt u dan dat u zo lang mogelijk mobiel blijft? Iedereen die zich dat weleens afvraagt, kan meedoen met de VVN Opfriscursus Auto van Veilig Verkeer Nederland. In opdracht van de regio Holland-Rijnland organiseren we dit jaar twee VVN Opfriscursussen Auto. Dit is voor 50-plussers uit gemeente Leiderdorp en gemeente Zoeterwoude. Het is kosteloos en op een locatie in de buurt. Daarnaast is het ook nog eens gezellig!

Wat gaan we doen?
Tijdens de opfriscursus gaan we in op verkeersregels. Maar daarnaast ook vooral in op factoren die de rijvaardigheid beïnvloeden. We gaan actief aan de slag met onderwerpen die voor problemen kunnen
zorgen bij verkeersdeelname. Dit zijn bijvoorbeeld veranderende fysieke vaardigheden, veel voorkomende ongevalsfactoren en verkeerssituaties. We gaan in op persoonlijke uitdagingen, hoe deze van invloed zijn op de verkeersveiligheid. Ook bieden we handvatten om met deze uitdagingen om te gaan. De cursus bestaat uit twee bijeenkomsten van twee uur. Deze bijeenkomsten zijn informeel. We nemen de deelnemers mee in de alledaagse dingen van de dag. We laten zien hoe verkeersveiligheid daarin een rol speelt. Door middel van gesprekken onderling, vragen en opdrachten maken we deelnemers bewust van verkeersveiligheid en hun eigen rol daarin. Daarnaast wordt er een individuele praktijkrit aangeboden. Dit is onder begeleiding van een gecertificeerde rijinstructeur. Het is geheel vrijblijvend. Als u interesse heeft in deze praktijkrit, geef dit dan aan bij uw aanmelding.

Hoe meld ik me aan?
We organiseren dit jaar twee cursussen in Leiderdorp. U wordt op beide dagen verwacht.
Optie 1 – dagdeel: ochtend
Woensdag 16 en woensdag 23 november 2022
Tijdstip cursus beide dagen 10.00 – 12.00 uur.
Aanmelden kan telefonisch op nummer 088-5248838, via e-mail naar steunpuntwest@vvn.nl. Het kan ook op de website van VVN: https://vvn.nl/agenda/zuid-holland/vvnopfriscursus-auto-leiderdorpochtend
Optie 2 – dagdeel: middag
Woensdag 16 en woensdag 23 november 2022
Tijdstip cursus beide dagen 13.00 – 15.00 uur.
Aanmelden kan telefonisch op nummer 088-5248838, via e-mail naar steunpuntwest@vvn.nl. Het kan ook op de website van VVN: https://vvn.nl/agenda/zuid-holland/vvnopfriscursus-auto-leiderdorpmiddag

Deelname is gratis, maar let op: vol=vol! Een week voordat de cursus begint, ontvangt u de laatste informatie.