Heeft u een laag inkomen en wilt u voor lage kosten uitgebreid verzekerd zijn? Maak gebruik van de collectieve zorgverzekering die de gemeente Zoeterwoude samen met zorgverzekeraar Zorg en Zekerheid aanbiedt. De gemeente betaalt een gedeelte van uw zorgverzekering en u profiteert van vele extra’s. De collectieve zorgverzekering bestaat uit een basisverzekering en twee aanvullende verzekeringen.

Op www.gezondverzekerd.nl vindt u het aanbod

Als u zich via de gemeente verzekert, is er altijd een pakket dat bij u past. Binnen de zorgverzekering van de gemeente Zoeterwoude kunt u kiezen uit 2 pakketten.

• Heeft u weinig of gemiddelde zorgkosten dan is het pakket Aanvullende verzekering gemeente Standaard (AV-gemeente Standaard) een goede keuze.
  • Maakt u vaak gebruik van uw zorgverzekering en heeft u veel zorgkosten kies dan het pakket Aanvullende verzekering Top (AV-gemeente Top).

U kiest altijd de zorg die bij u past. Stap nu makkelijk en snel over via www.gezondverzekerd.nl vóór 31 december 2022!

U kunt profiteren van de volgende voordelen:

• De gemeente betaalt mee aan uw zorgverzekering.
  • De gemeente vergoedt het gehele premiebedrag van de AV-gemeente Standaard  (€ 32,30 per maand). U betaalt dan als verzekerde alleen de premie basisverzekering van  € 139,95 per maand.
  • De gemeente vergoedt een belangrijk deel van de AV-gemeente Top (€ 40,18 per maand), waardoor uw premie AV-gemeente Top uiteindelijk maar € 16,13 per maand bedraagt. U betaalt dan als verzekerde slechts € 156,08 per maand (inclusief premie basisverzekering en collectiviteitskorting).
  • Uitgebreide vergoeding voor onder andere brillen, fysiotherapie, tandartskosten en de eigen bijdragen WMO.
  • Zorg en Zekerheid accepteert iedereen, zonder medische keuring.
  • Kinderen tot 18 jaar zijn gratis meeverzekerd.
  • U kunt gebruik blijven maken van het Betaalgemak van Zorg en Zekerheid. Dit betekent dat u er voor kunt kiezen de nota eigen risico in termijnen te betalen (als u een nota eigen risico ontvangt).
  • U kunt ook kiezen voor de dienst ‘Gespreid betalen eigen risico’. U betaalt het eigen risico van € 385 in 10 termijnen en als u het eigen risico aan het eind van het jaar niet heeft verbruikt, krijgt u het jaar daarop in april het teveel betaalde bedrag terug. U betaalt dus alleen wat u daadwerkelijk aan kosten eigen risico heeft verbruikt!
  • Er geldt geen vermogenstoets. Ook inwoners met een eigen woning komen in aanmerking.

U kunt in aanmerking komen als u voldoet aan de volgende voorwaarden:

• U woont in de gemeente Zoeterwoude.
  • U heeft een inkomen tot 120 % van de bijstandsnorm.
  • U ontvangt geen studiefinanciering.
  • U heeft geen betalingsachterstand bij uw huidige zorgverzekeraar.

Voor een indruk van de inkomstennormen vindt u hieronder de belangrijkste normen tot 120% van de bijstandsnorm.

Maximum netto maandinkomen zonder vakantiegeld per 1 juli 2021Jonger dan de AOW leeftijd vanaf 21 jaarOuder dan de AOW leeftijd
Alleenstaande/alleenstaande ouder€ 1.256,08€ 1.397,27
Echtpaar/samenwonend€ 1.794,40€ 1.892,81

Op www.gezondverzekerd.nl kunt u de pakketten vergelijken en direct overstappen
Ook is het mogelijk om een vergelijking te maken met uw huidige zorgverzekering. Zorg en Zekerheid regelt bij overstappen de opzegging van uw huidige verzekering. Als aanmelding via de website u niet lukt, kunt u contact opnemen met het loket Zorg, Werk en Inkomen van de gemeente via telefoonnummer  (071) 5 806 300.

Wilt u hulp krijgen bij het kiezen van de juiste verzekering?

Maak dan gebruik van de webchat of de online keuzehulp op www.gezondverzekerd.nl nadat u gemeente Zoeterwoude heeft ingevuld. Wilt u liever telefonisch contact? Bel dan gerust met Zorg en Zekerheid via (071) 5 825 825. Of kom langs in de verzekeringswinkel van Zorg en Zekerheid aan de Korevaarstraat 2 in Leiden. De verzekeringswinkel is van maandag tot en met vrijdag open van 10.00 tot 17.30 uur.