In de intentieovereenkomst staan afspraken om de haalbaarheid voor woningbouw op deze locatie verder te onderzoeken. "We willen snel meer betaalbare huurwoningen bijbouwen in Zoeterwoude”, vertelt Chrétien Mommers, directeur-bestuurder bij Rijnhart Wonen. “Daarom willen we hier versneld herontwikkelen. De plannen voor de Nassaulaan zijn nog in de maak. Dat doen we in nauw overleg met de gemeente en omwonenden."

Paul Olthof, wethouder Wonen: “Met het sluiten van een intentieovereenkomst, zetten we samen met Rijnhart Wonen een stap naar de ontwikkeling van extra woningen in Zoeterwoude. Er is een groot tekort aan woningen voor zowel starters als senioren in Zoeterwoude, wij onderzoeken of we door verdichting extra woningen kunnen realiseren.”

Vorig jaar spraken Rijnhart Wonen en de gemeente Zoeterwoude met buurtbewoners van de Nassaulaan over wat er moet komen. Uit deze gesprekken bleek dat er zorgen zijn over de bouwhoogte, parkeerdruk en verkeersveiligheid. Mommers: "We nemen deze punten serieus en verwerken dit in de plannen. We verwachten binnen enkele weken samen met de gemeente het volgende ontwerp met de buurt te kunnen delen.”