Afgelopen donderdag ondertekende Paul de Nooijer, voorzitter van de Zoeterwoudse Tennis Club (ZTC) en wethouder Angelique Beekhuizen van de gemeente Zoeterwoude een overeenkomst om padelbanen te realiseren in Zoeterwoude. Zij hebben een overeenkomst tot recht van opstal afgesloten voor het stuk grond van de voormalige handbalvereniging op sportpark Haasbroek. Ook is een gebruiksovereenkomst getekend voor gebruik van de voormalige kantine van de handbal om te gebruiken als kleedruimte.

Het initiatief voor het maken van padelbanen in Zoeterwoude is drie jaar geleden bij de Zoeterwoude Tennis Club ontstaan. De aanleg van de padelbanen wordt ook volledig betaald door de club. Zij hebben tijdens de voorbereiding de buurt betrokken bij en geïnformeerd over de plannen.  Vanaf nu gaat de club verder onder de naam Zoeterwoudse Tennis- en Padel Club, afgekort ZTPC.

Aankomend voorjaar kunnen Zoeterwoudse padelliefhebbers dus terecht in eigen gemeente!