De Noordbuurtseweg krijgt een nieuwe inrichting. De weg wordt ingericht als een ‘fietsstraat’. Zo verbeteren we de verkeersveiligheid. Tegelijkertijd worden de voetpaden opnieuw betegeld. De gemeente vervangt de openbare verlichting door energiezuinige ledverlichting. Voor de herinrichting stelt de provincie Zuid-Holland subsidie beschikbaar.

In een fietsstraat zijn auto’s te gast
De weg krijgt de uitstraling van een fietspad met rood asfalt. Verder komt er een aantal drempels in de weg.

De uitvoering start dinsdag 7 september
Aannemer Dura Vermeer voert de werkzaamheden uit. De Noordbuurtseweg is tijdens de werkzaamheden afgesloten voor doorgaand verkeer. Gemotoriseerd verkeer, fietsers en voetgangers worden omgeleid. Naar verwachting duren de werkzaamheden tot de kerst van 2021.

Meer informatie over de herinrichting van de Noordbuurtseweg
Op www.zoeterwoude.nl/noordbuurtseweg vindt u meer informatie over wat we tot nu toe hebben gedaan en wat de verdere plannen zijn.