Maatregelen en gevolgen coronavirus

De Rijksoverheid heeft landelijke maatregelen genomen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De gemeente Zoeterwoude roept iedereen op zich aan alle maatregelen te houden. Sinds 1 december 2020 geldt de Tijdelijke wet maatregelen covid-19. Op deze pagina informeren wij u over de lokale gevolgen van het coronavirus.

Nieuwe vaccinatieronde vanaf 4 oktober 2023
Inwoners van Zoeterwoude kunnen een uitnodiging krijgen of zelf een afspraak maken voor de nieuwe vaccinatieronde tegen corona vanaf 4 oktober. 60-plussers, volwassenen die een griepprikuitnodiging krijgen en zorgmedewerkers hebben tot eind december 2023 de tijd de coronaprik te halen. Meer informatie is te vinden op de website van de Hecht GGD Hollands Midden.

Bekijk hieronder de veelgestelde vragen over het coronavirus in Zoeterwoude, de effecten van de maatregelen op onze gemeentelijke dienstverlening en lees meer over Compensatie en bijstand. Deze pagina's passen wij doorlopend aan aan de hand van de laatste ontwikkelingen.

Regionale en landelijke informatie over bijvoorbeeld de landelijke maatregelen vindt u op de volgende websites: