Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord hebt gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen over deze persoon.

Wat u moet weten

  • uw klacht mag niet anoniem zijn
  • uw klacht mag niet discriminerend zijn

We hebben in ieder geval nodig:

  • uw naam en adres
  • uw telefoonnummer en e-mailadres
  • uw klacht
  • uitleg over uw klacht
  • uw handtekening

U kunt uw klacht via het online formulier, schriftelijk of per e-mail indienen bij de gemeente. U kunt uw brief sturen naar:

Gemeente Zoeterwoude
Postbus 34
2380 AA Zoeterwoude
gemeente@zoeterwoude.nl

Wat gebeurt er met uw klacht

  • de gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk
  • het is mogelijk dat u uw klacht mondeling moet toelichten
  • u krijgt bericht met de beslissing over uw klacht

Niet eens met de behandeling van uw klacht

Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.

Niet eens met een besluit van de gemeente

Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken of beroep indienen.

Klacht over buurt

Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Is de verlichting in uw straat kapot? Last van illegale dump van afval, een verstopte riolering of losse stoeptegel? Bel ons op 071-580 6300.